Overslaan naar content

Manager IT Operations

  • Op locatie, Hybride
    • Utrecht (Nederland)
  • € 3.901,17 - € 5.573,11 per maand
  • IT

Functieomschrijving

Utrecht | 32 - 40 uur


Heb jij een heldere visie op cloud, connectivity en support processen? Vind jij het een toffe uitdaging om onze IT diensten verder uit te bouwen? Dan ga jij blij worden van deze mooie functie! In de rol van Manager IT Operations stuur je twee verschillende IT disciplines aan en ben je zowel betrokken bij de inhoud als bij de collega’s.


In het kort

De afdeling IT bij GLS Netherlands bestaat uit vier verschillende teams: Development, Systems, Support en Projects. In totaal werken hier zo’n 30 enthousiaste collega’s elke dag met elkaar aan apps, portals, mobile devices, cloud en nog veel meer.

Als Manager IT Operations geef je leiding aan de teams IT Systems en IT Support, op het hoofdkantoor van GLS Netherlands. Beide teams hebben hun eigen dynamiek, en hun eigen agenda. Maar omdat er veel samenwerking is tussen deze teams worden deze aangestuurd door één manager.

Als manager van deze teams ben je het eerste aanspreekpunt voor zaken die afdelingsbreed of op een niveau hoger moeten worden opgepakt. Jij maakt en bewaakt de roadmaps voor beide teams. Op basis van je kennis en kunde inspireer jij je teams vakinhoudelijk. Daarnaast ondersteun je de medewerkers in jouw team: je daagt ze uit, enthousiasmeert ze en zorgt dat ze elke dag een beetje beter worden.

Samen met jouw teams zorg je ervoor dat alle systemen en processen goed functioneren: van de systemen in de depots, de werkplekken op kantoren, tot aan handscanners van onze bezorgers. Met als uiteindelijke doel: tevreden klanten, IT zonder gedoe.


In deze rol rapporteer je aan de Director IT van GLS Netherlands, en werk je nauw samen met je collega’s in het IT MT.

Wat ga je doen?

  • Je zorgt dat de afdeling IT Systems als centre of excellence fungeert voor alle IT diensten in de domeinen infrastructure, connectivity en applicatiebeheer, en je zorgt dat alles voldoet aan interne en externe regels;
  • Je zorgt dat de afdeling IT Support de beste servicedesk ter wereld wordt;
  • Je maakt en bewaakt de roadmaps op Support en Systems: wat zijn de vernieuwingen die we in de komende jaren succesvol gaan introduceren?
  • In grote projecten binnen je afdelingen neem jij de rol van projectmanager op je, en stuur je externe leveranciers aan waar nodig;
  • Je werkt - samen met je team - aan het continue verbeteren van processen zoals change- & incidentmanagement, met een optimale user experience als doel;
  • Je werkt aan het door ontwikkelen van Topdesk binnen onze organisatie, bijvoorbeeld door self service op te zetten of integratie met andere tools te realiseren;
  • Je geeft leiding aan de IT Systems en IT Support teams: zo voer je kerngesprekken en daag je de (individuele) teamleden uit om hun kennis en vaardigheden steeds verder te ontwikkelen;
  • Je stemt regelmatig af met het Infra team van GLS Group IT en met je counter parts in de andere GLS landen.

Vereisten

Wat breng jij mee?

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt ruime ervaring op het gebied van infrastructure, connectivity en support. Leiding geven aan teams heeft geen geheimen voor je;
  • Je hebt ruime ervaring in en met IT-projecten en inzicht in processen van een IT-afdeling;
  • Je bent een doorzetter, je zorgt dat je de afgesproken doelen gaat halen;
  • Je hebt een positieve instelling, je bent communicatief vaardig en klantgericht;
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels.


GLS biedt jou

Een dynamische rol binnen een informele en groeiende organisatie, waarbij veel ruimte is voor persoonlijke inbreng en creativiteit. Het tonen van ondernemerschap wordt bij GLS gesteund en gewaardeerd. We zijn ambitieus en daarom wordt persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling gestimuleerd en doorgroeimogelijkheden zijn aanwezig. We werken met een enthousiast team van leuke collega’s!


Natuurlijk hoort hierbij een passend salaris volgens cao (o.b.v. 40 uur) dat afhankelijk is van jouw kennis en ervaring en een aantrekkelijk secundair arbeidsvoorwaardenpakket*. Denk hierbij aan een opleidingsbudget, telefoon, laptop, leaseauto, collectieve pensioenregeling en uitzicht op een vast dienstverband.

*GLS is aangesloten bij de cao Beroepsgoederenvervoer.


Werken bij GLS

Pakketten bezorgen van mens tot mens, met zorg en aandacht, dat is waar we goed in zijn. GLS Netherlands is een van de meest toonaangevende logistieke dienstverleners in Nederland. Vanuit onze vijftien locaties in Nederland bezorgen we ieder jaar miljoenen pakketten vol ambities, dromen en hoop bij talloze ontvangers. Daarbij zijn we ons volledig bewust van onze verantwoordelijkheid ten aanzien van het milieu en de maatschappij door middel van ons ThinkResponsible programma . Onze waarden, de vijf P’s - Positief, Persoonlijk, Professioneel, Proactief en Partnership – zijn de basis van ons succes en geven ons richting voor de toekomst. Samen gaan we voor kwaliteit!

of