Skip to content

Accountmanager Parcels

Nederland, Noord-Holland, Noord-Holland, Randstad€ 2.958,6 - € 4.379,48 per maandCommercieel

Functieomschrijving

Utrecht/Amsterdam/Noord Holland | 40 uur


Heb jij een flinke portie ambitie, gedrevenheid en positiviteit? En vind jij het leuk om commerciële kansen te signaleren en deze te vertalen naar oplossingen voor onze Parcel-klanten?


In het kort

In deze zelfstandige functie binnen de afdeling sales van GLS district West, werk je nauw samen met je sales collega’s en het management van de Parcel vestigingen. Jouw doel is om bestaande klanten te helpen succesvol te zijn en hun doelen te behalen. Ook verwachten we dat je het Parcel netwerk verder uitbouwt middels up- en cross-selling en door het werven van nieuwe klanten die passen bij onze waarden.


Het sales team van district West bestaat uit: Een Inside Sales Representative, een Senior Inside Sales Representative, zeven accountmanagers buitendienst en je rapporteert aan de Salesmanager.


Wat ga je doen?

  •  Je onderhoudt de relatie met je klanten; onze klanten zien ons als dé belangrijkste partner;
  • Je bent verantwoordelijk voor het salesproces van begin tot eind – dus ook voor een duidelijke overdracht aan de logistieke operatie;
  •  Je identificeert en werft potentiële klanten met gerichte acquisitie of op andere creatieve manieren;
  •  Je begeleidt klanten bij de eerste verwerking van nieuwe zendingen en zorgt samen met je collega’s van de binnendienst voor een correct verloop van de administratieve verwerking hiervan;
  •  Je denkt mee over (nieuw) GLS beleid en innovaties voor de Parcel-distributiemarkt;

Vereisten

Wat breng jij mee?

  •  Je hebt een afgeronde mbo of hbo-opleiding, bij voorkeur richting commercie;
  •  Je hebt meerdere jaren werkervaring in een commerciële functie;
  •  Aantoonbare kennis en ervaring van de Parcel-distributiemarkt is een pré;
  •  Je beschikt over goede adviesvaardigheden en over andere soft skills zoals overtuigen en beïnvloeden;
  •  Je bent communicatief zeer vaardig in zowel Nederlands als Engels;
  • Je hebt humor, een positieve insteek en een gezonde drive om je collega’s te ondersteunen!


GLS biedt jou

Een dynamische rol binnen een informele en groeiende organisatie, waarbij veel ruimte is voor persoonlijke inbreng en creativiteit. Het tonen van ondernemerschap wordt bij GLS gesteund en gewaardeerd. We zijn ambitieus en daarom wordt persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling gestimuleerd en doorgroeimogelijkheden zijn aanwezig. En je krijgt de mogelijkheid om je werktijden en werkzaamheden flexibel in te delen. Daarnaast ga je samenwerken met de leukste collega’s!


Verder krijg je binnen onze organisatie de mogelijkheid om deel te nemen aan landelijke of regionale projecten om je netwerk, kennis en kunde te vergroten. Een voorbeeld hiervan is het GLS Young Professional programma (voor MBO+/HBO/WO opgeleiden, jonger dan 30 jaar). Een groep van leergierige en nieuwsgierige mensen met een frisse blik.


Natuurlijk hoort hierbij een passend salaris volgens cao (o.b.v. 40 uur) dat afhankelijk is van jouw kennis en ervaring en een aantrekkelijk secundair arbeidsvoorwaardenpakket*. Denk hierbij aan een opleidingsbudget, leaseauto, telefoon, laptop, motiverend bonuspotentieel, collectieve pensioenregeling en uitzicht op een vast dienstverband.

*GLS is aangesloten bij cao Beroepsgoederenvervoer.

Werken bij GLS

Pakketten bezorgen van mens tot mens, met zorg en aandacht, dat is waar we goed in zijn. GLS Netherlands is een van de meest toonaangevende logistieke dienstverleners in Nederland. Vanuit onze vijftien locaties in Nederland bezorgen we ieder jaar miljoenen pakketten vol ambities, dromen en hoop bij talloze ontvangers. Daarbij zijn we ons volledig bewust van onze verantwoordelijkheid ten aanzien van het milieu en de maatschappij door middel van ons ThinkResponsible programma. Onze waarden, de vijf P’s - Positief, Persoonlijk, Professioneel, Proactief en Partnership - zijn de basis van ons succes en geven ons richting voor de toekomst. Samen gaan we voor kwaliteit!