Skip to content

Manager IT Support

Nederland, Utrecht, UtrechtIT

Functieomschrijving

Utrecht | 32 - 40 uur


Zie jij het als een uitdaging om een IT Support team te motiveren en in hun kracht te zetten? En krijg jij energie van het doorgronden en optimaliseren van IT-support processen? Dan zoeken wij jou!


In het kort

Als Manager IT Support geef je leiding aan de afdeling IT Support op het hoofdkantoor van GLS Netherlands. Het team bestaat momenteel uit zeven support medewerkers. Je begeleidt je medewerkers in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling en je daagt ze uit om het beste uit zichzelf en elkaar te halen. Samen met jouw team zorg je ervoor dat alle systemen goed functioneren: van de pakketstations en de aansturing van de sorteerbanen, de werkplekken van medewerkers, tot aan GLS applicaties bij onze klanten. Met als uiteindelijke doel: tevreden klanten.


In deze rol rapporteer je rechtstreeks aan de Director IT van GLS Netherlands. Je werkt nauw samen met de Director IT, de Manager IT Systems en de Manager IT Development.


Wat ga je doen?

  • Je geeft leiding aan het support team en je bent verantwoordelijk voor de resultaten van het gehele support team;
  • Je zorgt dat daar waar incidenten voorkomen passende service verbeteringen worden doorgevoerd;
  • Je werkt - samen met het team - aan het continue verbeteren en het ‘volwassener maken van de processen’, zoals change- & incidentmanagement, request fulfilment en het optimaliseren van de ‘customer experience’;
  • Je denkt proactief mee aan het oplossen en/of bedenken van oplossingen van inhoudelijke IT zaken;
  • Je werkt aan het door ontwikkelen van Topdesk binnen onze organisatie, bijvoorbeeld door self service op te zetten, of integratie met andere tools te realiseren.

Vereisten

Wat breng jij mee?

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau en je hebt ervaring als leidinggevende, bij voorkeur binnen een IT support afdeling;
  • Je hebt goede ervaring met Topdesk (must), kennis van ITIL en werkplekbeheer;
  • Je bent klantgericht, je hebt een positieve instelling en je bent communicatief vaardig;
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels.


GLS biedt jou

Een dynamische rol binnen een informele en groeiende organisatie, waarbij veel ruimte is voor persoonlijke inbreng en creativiteit. Het tonen van ondernemerschap wordt bij GLS gesteund en gewaardeerd. We zijn ambitieus en daarom wordt persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling gestimuleerd en doorgroeimogelijkheden zijn aanwezig. We werken met een enthousiast team van leuke collega’s!


Natuurlijk hoort hierbij een salaris en een aantrekkelijk secundair arbeidsvoorwaardenpakket*. Denk hierbij aan een opleidingsbudget, telefoon, laptop, collectieve pensioenregeling en uitzicht op een vast dienstverband. Toppers houden wij natuurlijk graag aan boord!

*GLS is aangesloten bij de CAO Beroepsgoederenvervoer.


Werken bij GLS

Pakketten bezorgen van mens tot mens, met zorg en aandacht, dat is waar we goed in zijn. GLS Netherlands is een van de meest toonaangevende logistieke dienstverleners in Nederland. Vanuit onze vijftien locaties in Nederland bezorgen we ieder jaar miljoenen pakketten vol ambities, dromen en hoop bij talloze ontvangers. Daarbij zijn we ons volledig bewust van onze verantwoordelijkheid ten aanzien van het milieu en de maatschappij door middel van ons ThinkResponsible programma . Onze waarden, de vijf P’s - Positief, Persoonlijk, Professioneel, Proactief en  - zijn de basis van ons succes en geven ons richting voor de toekomst. Samen gaan we voor kwaliteit!