
Assistent Manager Central Sales
Utrecht, Utrecht, NederlandCommercieel
Functieomschrijving
Utrecht | 32 - 40 uur
Vind jij het leuk om te bouwen aan klantrelaties en weet jij door jouw frisse blik commerciële kansen te signaleren? Beschik jij over projectmanagementkwaliteiten waarmee jij op de juiste manier impact kan maken? Dan zoeken wij jou!
In het kort
In deze, voor onze organisatie, nieuwe rol als Assistent Manager Central Sales help jij onze belangrijkste Parcel en Freight klanten en de afdeling Sales succesvol te zijn. Je bent continu bezig met bedenken hoe je de GLS dienstverlening bij bestaande en nieuwe klanten kan uitbreiden. Je bent werkzaam op de afdeling Central Sales en ondersteunt de Director Major Accounts & Sales Support. Daarnaast manage je diverse projecten die zich richten op met name innovatie en business development. En je levert een proactieve bijdrage aan het verbeteren en professionaliseren van (interne) producten en processen, zoals de inzet van tooling en reporting. Je werkt nauw samen met afdeling Sales, Communicatie, Customer Implementation en IT.
Je rapporteert rechtstreeks aan de Director Major Accounts & Sales Support.
Wat ga je doen?
- Je onderzoekt kansen in de markt en speelt in op relevante innovaties en ontwikkelingen;
- Je ondersteunt bij de voorbereiding periodieke review meetings van klanten alsmede tenders/aanbestedingstrajecten;
- Je helpt mee met het (door)ontwikkelen van nieuwe product-markt combinaties en bijbehorende roadmaps;
- Je analyseert data en komt met verbetervoorstellen om onder andere de klant- en ontvangertevredenheid te verhogen;
- Je begeleidt projecten, bewaakt de voortgang, prioriteert en zorgt voor tijdige oplevering;
- Je ondersteunt bij de externe communicatie naar klanten.
Vereisten
Wat breng jij mee?
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur richting commercie;
- Je hebt commerciële en/of projectmanagement werkervaring opgedaan tijdens bijvoorbeeld stages of (bij)banen;
- Je bent analytisch en cijfermatig sterk;
- Je bent klantgericht en communicatief zeer vaardig in zowel Nederlands als Engels;
- Je hebt humor, een positieve insteek en een gezonde drive om je collega’s te ondersteunen.
GLS biedt jou
Een dynamische rol binnen een informele en groeiende organisatie, waarbij veel ruimte is voor persoonlijke inbreng en creativiteit. Het tonen van ondernemerschap wordt bij GLS gesteund en gewaardeerd. We zijn ambitieus en daarom wordt persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling gestimuleerd en doorgroeimogelijkheden zijn aanwezig. Daarnaast ga je samenwerken met de leukste collega’s!
Verder krijg je binnen onze organisatie de mogelijkheid om deel te nemen aan landelijke of regionale projecten om je netwerk, kennis en kunde te vergroten. Een voorbeeld hiervan is het GLS Young Professional programma (voor MBO+/HBO/WO opgeleiden, jonger dan 30 jaar). Een groep van leergierige en nieuwsgierige mensen met een frisse blik.
Natuurlijk hoort hierbij een salaris en een aantrekkelijk secundair arbeidsvoorwaardenpakket*. Denk hierbij aan een opleidingsbudget, telefoon, laptop, collectieve pensioenregeling en uitzicht op een vast dienstverband.
*GLS is aangesloten bij CAO Beroepsgoederenvervoer.
Werken bij GLS
Pakketten bezorgen van mens tot mens, met zorg en aandacht, dat is waar we goed in zijn. GLS Netherlands is een van de meest toonaangevende logistieke dienstverleners in Nederland. Vanuit onze vijftien locaties in Nederland bezorgen we ieder jaar miljoenen pakketten vol ambities, dromen en hoop bij talloze ontvangers. Daarbij zijn we ons volledig bewust van onze verantwoordelijkheid ten aanzien van het milieu en de maatschappij door middel van ons ThinkResponsible programma . Onze waarden, de vijf P’s - Positief, Persoonlijk, Professioneel, Proactief en Partnership – zijn de basis van ons succes en geven ons richting voor de toekomst. Samen gaan we voor kwaliteit!
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!